16 січня набула чинності стаття 30 Закону про забезпечення функціонування української мови як державної та відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.

Кого це стосується

Нововведення поширюється на:

  • підприємства, установи та організації всіх форм власності
  • фізичних осіб – підприємців
  • інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів (магазини, супермаркети, заклади розважальної діяльності, заклади харчування та будь-які інші заклади, що обслуговують споживачів. Також дія Закону поширюється на заклади, що надають освітні та соціальні послуги, здійснюють медичне та інше обслуговування)
  • інтернет-магазини.

Усі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари та послуги українською мовою.

Українською мовою має подаватися інформація в усіх точках контакту бізнесу зі споживачем: у цінниках, маркуванні, інструкціях, теххарактеристиках, меню тощо. Зазначимо, що дублювання іншими мовами допускається.

Лише на прохання клієнта його обслуговування може бути здійснене іншою мовою, прийнятною для обох сторін.

У разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою відповідно до ст. 57 Закону за таке порушення Уповноважений або його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови й оголошує попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складення акта.

За повторне протягом року порушення Уповноважений накладає на суб’єктів господарювання штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот НМДГ (5100 – 6800 грн). Штраф накладається не на персонал, а саме на суб’єктів господарювання – тобто на бізнес.