24 лютого 2022 року наше життя змінилося, і зміни в законодавстві не забарилися. Особливих трансформацій у зв’язку з таким динамічним розвитком нормативно-правової бази зазнав бізнес. Багато коректив внесено у процес реєстрації суб’єктів господарювання та порядок змінення інформації, що міститься в ЄДР.

Розглянемо найбільш суттєві нововведення.

У зв’язку з воєнним станом упродовж кількох місяців діяла заборона на реєстрацію ініціатив відносно відчуження корпоративних прав. Лише під кінець травня заборона була скасована, що дало можливість розпоряджатися майном. Проте і тут були певні нюанси та обмеження. З часом реєстраційна сфера стабілізувалася, але деякі обмеження все ще діють. 

Особливо знаковим є обмеження терміну дії доручення, що дозволяє здійснювати продаж корпоративних прав. За потреби доручити комусь підписання документів замість себе, необхідно пам’ятати, що, незалежно від того, які терміни вказані в тексті доручення, воно діятиме тільки місяць. Для поновлення прав потрібна нотаріальна заява або ж нове доручення. Такі документи іноземного зразка дійсні два місяці. 

Крім того, нині також не діє нормативне врегулювання, що стосується бенефіціарів. Ці положення були обмежені законодавством зі зрозумілих причин. Тому у разі невчасного подання інформації щодо кінцевих вигодонабувачів можна не боятися отримати штраф.

Наголосити варто й на поповненні переліку окупованих адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюється дія екстериторіальності. За умови, що юридична особа знаходиться на окупованих територіях, це дає змогу певні реєстраційні дії проводити незалежно від місця реєстрації. Проте тут необхідне уточнення: більшість реєстраторів за таких обставин змінюють місцеперебування і наступні корективи пропонують робити вже за новим місцем реєстрації (спираючись на чинні з 2015 року законодавчі акти).

Змін зазнали також реєстраційні дії стосовно фізичних осіб-підприємців. Проте вони спричинені, найімовірніше, не стільки війною, скільки планами державного апарату. 

Раніше будь-які зміни стосовно ФОПів можна було здійснювати в паперовому форматі та електронному (через застосунок “Дія” незалежно від місця реєстрації), а тепер діють обмеження. Вони стосуються подачі документів за місцем реєстрації у паперовій формі. Такі оновлення можуть спричинити складнощі для внутрішньо переміщених осіб. 

Позитивним вважаємо розширення переліку реєстраційних дій, які можна виконувати в електронному форматі у застосунку “Дія”. 

Це розширення стосується цілої низки дій, проте не поширюється на порядок зміни часток у статутному капіталі та на сфери продажів корпоративних прав.

Проте, варто зазначити, що кожна конкретна ситуація повинна бути вивчена в індивідуальному порядку. Тому в будь-якому випадку за допомогою та роз’ясненнями варто звертатися до фахівця. 



Оцініть статтю, пліз