Закон № 786-ІХ змінив порядок ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами – скасовані обов’язкові паперові Книги обліку доходу і витрат. Як же тепер вести свій облік ФОП?

Порядок ведення обліку доходів і витрат з 1 січня 2021 року

  • ФОП на загальній системі ведуть облік доходів і витрат і повинні мати документи, що підтверджують походження товару. Форма ведення – будь-яка: можна вести облік доходів і витрат в паперовому та/або електронному вигляді, в тому числі через Електронний кабінет.Форма, по якій здійснюється облік і порядок його ведення визначаються Мінфіном. До затвердження нової форми залишається чинною Книга обліку, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 вересня 2013 № 481.
  • Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Спосіб ведення також можна вибрати будь-який: в в паперовому та/або електронному вигляді, в тому числі через Електронний кабінет.Типова форма і порядок ведення такого обліку також визначаються Мінфіном.
  • ФОП – платникам єдиного податку I і II груп та платникам єдиного податку III групи, які не є платниками ПДВ, можна вести облік в довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Вести облік можна буде як в паперовому, так і в електронному вигляді.
  • ФОП – платникам єдиного податку III групи, які є платниками ПДВ, буде надано право вести облік в довільній формі шляхом помісячного відображення доходів і витрат. Їм дозволять вести облік як в паперовому, так і в електронному вигляді.